Dakar Toyota MTB Lubenia 2021- relacja

To była piękna, rowerowa niedziela 5.09.2021 r. VI edycja Dakar Toyota MTB Lubenia przechodzi do historii ale to oznacza, że zaczyna się budowanie VII edycji w 2022 roku!

Końcówka sierpnia pod względem pogody nie zachęcała do „wychodzenia na rower”. Sporo deszczu utrudniało również nam, organizatorom przygotowanie tras. Spędziliśmy dwa razy więcej czasu w lasach niż zazwyczaj aby być przygotowanym na słoneczny początek września. Dodatkowo spora ilość wycinek nie ułatwiała pracy, choć pomaga w szukaniu lub tworzeniu nowych odcinków. Nie ma co ukrywać, że do tras staramy się przywiązywać największą uwagę w całym procesie organizacyjnym i wycisnąć maksymalnie najwięcej z tego terenu.

Zanim jednak wyścigi dorosłych, to na szczególną uwagę zasługują Ci, którzy bawili się zaraz po stracie długich dystansów. Zawody AYGO Kids Race zgromadziły w tym roku blisko 100 uczestników. Rywalizacja odbywała się na trasach wytyczonych w miasteczku zawodów i obejmowała podjazdy i zjazdy na terenie trawiastym. Dodatkowo dla dzieci oprócz dmuchanych zabaw, przygotowaliśmy specjalny tor z modułowym „pumpem”, równoważnią i innymi technicznymi przeszkodami. To świetne rozpoczęcie przygody z kolarstwem górskim. Mamy nadzieję, że za kilka lat zobaczymy się na stracie LANDa lub HILUXa!

No to wracamy do tego co działo się w lesie. Trasa HILUX Race od której wszystko się zaczęło, w tym roku została wzbogacona o nowe odcinki, m.in. „mini twister”. To seria zakrętów na bandach a nazwa wzięta jest z trasy Twister z Enduro Trails w Bielsku Białej. Kolejny to odcinek również po bandach z dropami, który ze pewnością dał dużo zabawy uczestnikom. Kilka zjazdów i podjazdów ręcznie zrobionych ze względu na deszcze i ścinki.

Na starcie Mateusz Rejch, Lary Zębatka, Paweł Galik, Tomasz Leśniak, Wojtek Szalacha, Mateusz Woźniak, Sławek Skóra, Adrian Rzeszutko i wielu innych mocnych riderów. Kolejność nie przypadkowa, bo właśnie taka była na mecie po ponad 2 godzinach. Jeśli jesteście zainteresowani relacją od środka, zapytajcie ich samych lub poczekajcie na relację zwycięzcy na naszych profilach.

Na szczególną uwagę zasługują Panie, które między sobą rozdzieliły miejsca na podium. Dominika Szal, Karolina Majewska i Anna Magoń to z pewnością największe bohaterki wyścigu! Gratulujemy!

Trasa LAND CRUISR Race, oznaczona kolorem niebieskim w tym roku również z małymi zmianami. Główną ideą jest to aby była dostępna dla każdego kto posiada umiejętności radzenia sobie w terenie na rowerze górskim. Dlatego początek to odcinek, który pokonali również kolarze trasy HILUX Race (dla nich to już był ok. 15 km). Podjazdy i zjazdy w leśnej scenerii które z pewnością dostarczyły wielu emocji. Następnie przez 20 km szutrowe odcinki „góra/dół” z kilkoma zjazdami w terenie.

Na stracie zwycięzca V edycji Łukasz Turek oraz wielu lokalnych i nie tylko zawodników. Tempo tego wyścigu często przekracza zakres komfortu i tak też było w tym roku. Nie ważne z jakim podejściem stoisz na stracie. Jak masz dookoła Panów z ogolonymi nogami to wiedz, że będzie się działo!

Na prowadzeniu Łukasz Turek i zaraz za nim Przemek Ciak. Kolejno lokalna śmietanka: Bartek Tyrakowski, Grzegorz Sowa i Tomek Rudnicki. Na 22 km Łukasz z ok. 1 min. przewagą zamiast w lewo leci prosto. Nie jego błąd, ktoś przestawił 4 kolejno ustawione strzałki. Pilot wyścigu ratował sytuacje i zdążył poinformować Przemka, który pojechał prawidłowo. Każdy kolejny również. Łukasz nie. Dojechał na 7 placu. Wspólną, sportową decyzją zajęli razem 1 miejsce. Oboje otrzymali takie same nagrody. Dzięki chłopaki! Za rok rewanż! Kolejni na mecie to Bartek Tyrakowski i Grzegorz Sowa udekorowani na 2 i 3 placu. Nie chcemy chyba wiedzieć co w sklepie SowaSport będzie się działo wieczorem!

Na stracie LANDA 18 Pań a zwycięża Magdalena Kłeczek, która odczarowuje zeszły rok spędzony na trasie HILUX’a. Gratulujemy i zapraszamy z powrotem na czerwony kolor!

I na koniec nowość podczas naszego wyścigu, czyli HIGHLANDER E-BIKE Tour. Trasa przygotowana dla rowerów elektrycznych. 2 lata temu zaczęliśmy o tym myśleć, w tym roku się udało. Forma przejazdu bez rywalizacji, po osobno wyznaczonej trasie. Elektryki to super rzecz. Dają wiele możliwości dlatego i my tą możliwość chcemy dać. Na pewno będziemy kontynuować i rozwijać tą konkurencje podczas naszej imprezy. Zapraszajcie znajomych!

Na koniec chcemy podziękować wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w VI edycji Dakar Toyota MTB Lubenia. Opisaliśmy najlepszych ale każdy z Was z pewnością miał swój wyścig, który ukończył z dobrym wynikiem i medalem na szyi. Wieszajcie medale, ubierajcie na rower nowe skarpetki i zapisujecie wstępnie w kalendarzu pierwszy weekend września przyszłego roku!

Dziękujemy wszystkim służbom zabezpieczającym: OSP Straszydle, Siedliska, Lubenia, Sołonka, Hermanowa, Błażowa, Białka, Lecka. Policja Tyczyn i Boguchwała oraz Podkarpackie Centrum Ratownictwa Medycznego.

Dziękujemy naszym Partnerom:

Dakar Toyota Rzeszów, Gmina Lubenia, Starostwo Powiatu Rzeszowskiego, Podkarpacka Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa, Okręgowa Rada Adwokacka w Rzeszowie, Okręgowa Izba Lekarska w Rzeszowie, Bikeshop Rzeszów, Decathlon Rzeszów.

Do zobaczenia za rok! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *